اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تفریح و نشاط  /  بازی

در خانه بمانیم| تقویت مهارت های ذهنی با بازی «سِت»+فیلم آموزشی

بازی‌های رومیزی یکی از مهم‌ترین سرگرمی‌های پرطرفدار در دنیاست که می‌تواند شما را از فضای مجازی دور کرده و کنار خانواده اوقات خوشی را برای‌تان بسازد.

در خانه بمانیم| تقویت مهارت های ذهنی با بازی «سِت»+فیلم آموزشی

به گزارش خبرنگار تفریح ونشاط خبرگزاری فارس، این روزها که به دلیل شیوع ویروس کرونا اعضای خانواده بیشتر در کنار هم هستند و به دلیل قرنطینه خانگی دیگر خبری از دورهمی های فامیلی یا تفریحات خارج از خانه نیست، شاید بهترین انتخاب برای سرگرم شدن و استراحت دادن به ذهن برای دوری از اخبار منفی این باشد که گوشی های تلفن همراه خود را کنار بگذارید و کلافگی این روزها را با بازی های خانوادگی جبران کنید، بازی هایی که علاوه بر تقویت قدرت فکر و حافظه، باعث افزایش نشاط در خانه می شود. 

وظیفه اخلاقی و انسانی ما در این شرایط حکم می کند که در خانه بمانیم و با ماندن در خانه هم به کادر درمان و مدیران خط مبارزه با کرونا کمک کنیم و هم اینکه زنجیره انتقال بیماری کرونا را قطع کنیم.

اما برای در خانه ماندن نیاز به کارهایی داریم که فضای خانه را شاد و سرزنده کنیم. یکی از این کارها کشف و یادگیری بازی های دورهمی خانوادگی است. بازی هایی که با چند نفر از اعضای خانواده می توانیم آن ها را انجام بدهیم. 

ما در خبرگزاری فارس تعدادی از این بازی ها را به شما معرفی می کنیم. فقط کافی است گزارش ما را بخوانید و ویدئویی را که برای تان تهیه کرده ایم به دقت ببینید. آن وقت می توانید در خانه این بازی را با همراهی بچه ها و همسرتان انجام بدهید و یک نیم روز تعطیل جذاب و هیجان انگیز برای خانواده تان بسازید. 

 

این بازی برنده 35 جایزه معتبر بین المللی است

بازی «سِت» بازی یک بازی فکری چالش برانگیز و برنده بیش از 35 جایزه معتبر بین المللی است که علاوه بر مناسب بودن برای جمع های خانوادگی، یک بازی مفرح و نشاط آور محسوب می شود که ارزش های آموزشی فراوانی دارد و در بسیاری از مدارس دنیا، معلمان از این بازی در راستای تقویت مهارت های ذهنی و افزایش قدرت استدلال، دقت و تمرکز، قدرت تطبیق، مهارت های ریاضی، تفکر انتقادی و ادراک بصری استفاده می کنند.

 

محتویات جعبه بازی

این بازی شامل 81 کارت است و هر کارت 4 ویژگی شامل رنگ، عدد، شکل و سطح دارد، هر بازیکن باید سریع تر از بقیه، از بین 12 کارت، 3 کارت پیدا کند که در آن 4 ویژگی یا کاملاً با هم برابر باشند یا کاملاً متفاوت، یعنی در هر ویژگی مثل هم باشند یا هر سه با هم فرق داشته باشند.

بازی ست که برای گروه سنی 6 سال به بالا طراحی شده از یک نفره تا 20 نفره قابلیت اجرا دارد.

 

نحوه انجام بازی

یک نفر کارت ها را بُر می زند و 12 کارت را به رو در وسط میز طوری قرار می دهد که برای تمام بازیکنان قابل مشاهده باشد، بازیکنان از بین این 12 کارت شروع به پیدا کردن سِت های 3 تایی از هرجای میز می کنند، هر ست توسط بقیه بازیکنان بررسی می شود.

اگر این 3 کارت یک ست را تشکیل داده بودند آن بازیکن دسته کارت را جلوی خودش قرار می دهد و برای پیدا کردن یک ست، یک امتیاز دریافت می کند سپس 3 کارت جدید ازستون کارت ها، جانشین آن 3 کارتی می شوند که از بازی خارج شده است.

بازیکنی که یک ست را پیدا می کند قبل از برداشتن 3 کارت خود، باید کلمه ست را اعلام کند.

دراین بازی نوبت وجود ندارد بلکه اولین بازیکنی که اعلام ست می کند کنترل بازی را به دست می گیرد.

پس از اعلام ست، بازیکنان دیگر حق برداشت یا اعلام جدید را ندارند تا وقتی که کار آن بازیکن به اتمام برسد، بازیکنان بعد از اعلام باید طی چند ثانیه کارت های مورد نظرشان را از روی میز بردارند.

اگر بازیکنی اعلام ست کند و آن اعلام اشتباه باشد یا اینکه 3 کارت برداشته شده خصوصیات یک ست را نداشته باشد، آن بازیکن یک امتیاز از دست خواهد داد.

اگر همه بازیکنان توافق کنند که در 12 کارت موجود در میز بازی هیچ ستی وجود ندارد، سه کارت دیگر به آن 12 کارت زمینه اضافه خواهد شد، اما بعد از برداشتن یک ست از بین این 15 کارت زمینه، دوباره 3 کارت اضافه نمی شود تا دست بعد هم یک ست برداشته شود.

بازی تا وقتی که کارت ها تمام شود ادامه پیدا می کند، در پایان بازی ممکن است کارت هایی باقی مانده باشند که به صورت یک ست در نیایند، هر بازیکنی که تعداد ست بیشتری را یافته باشد، برنده بازی خواهد شد.

در حالت یک نفره، اگر بازیکن نتواند یک ست را از بین 12 کارت زمینه پیداکند، برای اضافه کردن 3 کارت به آن 12 کارت باید یک ست جریمه پرداخت کند.

طرح و رنگ های بازی آنقدر ساده است که شما می توانید بدون تهیه اصل بازی، خودتان آن را در خانه بسازید.

برای اینکه با قوانین بازی بهتر آشنا شوید می توانید ویدیوی زیر را تماشا کنید.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول